söndag 5 april 2009

Ja, jag har tråkigt

Maken sover och det regnar och vi väntar på vår montreal-agent. Så jag kör en lista:

DAGENS VILL HA: En bra skola till barnen i den här stora staden.
DAGENS KLÄDSEL: Mjukisdress i mossgrön plysch. Ska snart bytas ut mot något i kombon bekvämt - representativt.
DAGENS SMINK: Mitt älskade mineralsmink som alltid. Mascara, ögonpenna.
DAGENS FRISYR: Här fanns för en gångs skull tid, så håret är fönat rakt. Snyggt idag. Men säg den glädje som varar, det ösregnar ju ute. Så det är snart vågigt och ostyrigt igen.
DAGENS HÄNDELSE: Blir definitivt stadsrunturen med kvitter-Gloria.
DAGENS LÅT: Ingen aning. Beror på Glorias radio-smak antar jag.
DAGENS PLANER: Se så mycket av Montreal som möjligt på kort tid.
DAGENS SAKNAD: Två älskade, älskade go-ungar.
DAGENS KÖP: Man vet inte vad som dyker upp...
DAGENS GODIS: Well, på frukostbuffén fanns både wienerbröd och goda marmelader.
DAGENS DRYCK: Vatten. Kanske ett glas rött?
DAGENS LÄSNING: Började just läsa Maria Ernestams senaste.
DAGENS HUMÖR: Det fladdrar fjärilar i magen.
DAGENS ORD: Bonjour.

2 kommentarer:

Peter997s sa...

Det är alltid läskigt i början. Språket brukar ju vara nyckeln och jag är övertygad om att ni kommer att bli duktiga på franskan.

Här kommer en länk som du kan fördriva tiden med (heminredning)
http://www.kohler.com/video/index.jsp?bcpid=823619074&bclid=1803311448&bctid=659820703

Hälsa maken
Peter

Åretruntparadiset sa...

Peter: Jo, det ger sig säkert. Tack för länken! Maken hälsar tillbaka.