torsdag 2 december 2010

Kreativitetens ABC

Jag har gått på kurs den här terminen. En kurs i grunderna i måleri och teckning, väldigt komprimerad. Det har varit mycket teknik och ibland har jag känt mig handikappad. Jag är inte särskilt praktisk och det blev mycket fix och trix och lite si och så med kreativiteten. Men igår. Igår! Då fick vi teckna kroki med pastell. Fem minuter på varje pose och en del enminutsposer. Full fart i tre timmar. Otroligt roligt! Jag glömde totalt tiden och var helt absorberad av glädjen i att följa formen av en kropp på papper.

Resultatet? Ja, man kan ju se att det är en kvinnokropp åtminstone. Mer än vad jag trodde när jag satte igång. Jag bjuder er på två av de ungefär 20 bilderna jag tecknade.


3 kommentarer:

BaraJag sa...

Bra! I mitt tycke är den jättebra..Sånt vill jag också göra framöver!...Alltså nåt inom måla/olja, akvarell...eller textil.../Gunmari

Åretruntparadiset sa...

Gunmari - tack! Jag hade roligt i alla fall.

anna of sweden sa...

Åh, vad roligt det låter. Och vad duktig du är!