onsdag 18 april 2012

Man häpnar

Jag menar, hur tjockskallig och spåndum är man inte om man som förälder tycker det är ok att bjuda alla barn i en klass på 30 elever på barnkalas. Utom två.

Antagligen eftersom jag inte tycker att det är ok att detta barn kallar vem som helst vad som helst och ringer till skolan varje gång (ofta!) som mitt barn berättar att hon blivit utsatt. Och eftersom jag för tre år sedan ungefär blev oense med föräldern till barnet om huruvida jag skulle sagt till barnet när hen slängde glåpord efter mig vid skolgrinden. (Det tyckte föräldern inte att jag skulle ha gjort, jag skulle i stället ha letat rätt på personalen och sagt till dem i stället för att säga till hen direkt på ort och ställe.)

Sade jag tjockskallig och spåndum?

3 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Riktigt skrämmande. Stackars barn, födelsedagsbarnet alltså. Hitta på något kul med ert barn när alla andra är på kalas!

Unknown sa...

Ja, stackars, stackars barn. Tänk vad din dotter har det bra med dig som mamma och inte det där spånet!

Åretruntparadiset sa...

eastcoastmom: Visst är den synd om hen också, och om min unge med... Ja, vi ska göra något kul, var så säker :).

Karin: Tack, vännen.