onsdag 1 juni 2011

Men vad hände?

Bloggen liksom bara vilade en månad. Det fanns säkert mycket att säga men ingen riktig lust att säga det.

Sommarvärmen är här. Den där riktigt sköna, ljuvliga, fuktiga värmen som är ack så sällsynt i Sverige. Och jag njuter Så jag njuter! 23 grader klockan sex på morgonen. Närmare 30 till sena kvällen. Trots den regniga vår vi haft så är det klimatet jag kommer att sakna nästan mest när vi är tillbaka i Sverige.

Nästan mest. För det jag kommer att sakna mest är att ha tid med mina barn. Riktigt ordentligt med tid, tid som inte infaller efter klockan sex på kvällen, tid som inte är fylld med matlagning, stress och tjat. Sann och ren lyx.

Jag sade det till barnen i bilen imorse när jag körde dem till skolan. På nordamerikanskt manér fick jag av Större ett "aaawwww" till svar. Ni vet ett sådant som annars bara är ämnat för söta kattungar och annat gulligt. Gosunge.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Välkommen tillbaks! Jag undrade just vart dina blogginlägg tagit vägen. Ibland behöver man vila lite från skrivandet. Kram.

Åretruntparadiset sa...

Tack Karin :).