onsdag 2 december 2009

Boklycka

Idag kom posten med ett eftersänt stort brev. Och inte vilket brev som helst utan en bok från Adlibris. Vi har hittat ett sätt att beställa svenska böcker! Man får beställa en i taget och det är nog bäst det är barnböcker som är tunna och säkert går som brev. Fröken Större kommer att bli väldigt glad för det som kom är andra delen i Prismagalaxen. Jag gjorde en felbeställning tidigare så moster kom med del ett som hon tyvärr redan hade. Boken är alltså mycket efterlängtad.

Förresten kom jag på att om man vill skicka något i ett brev till oss och tycker att portot är för högt så går det ju alldeles utmärkt att använda sverigeadressen och låta posten skicka det eftersom vi har eftersändning minst en gång i veckan (ofta kommer det post flera gånger fast vi bara betalar för en gång). Då måste man bara tänka på att det man skickar går som brev, inte för tjockt och inte för tungt. Smart, eller hur!

1 kommentar:

Mia sa...

Åhååå, låter kanon tycker jag :) Nåå, får jag någon beställning snart eller??? Något ni saknar som går som brev? I annat fall får jag hitta på något själv då, men då kan det bli vad som helst ;)