fredag 14 mars 2008

I vår herres hage...

...finns många olika karaktärer.

Träffade en mycket speciell igår på lunchen på kontoret. En herre nära pension sitter bredvid. Och visar sig vara värsta new age-flummaren. UFO-expert, spökteoretiker och förespråkare av "den andra världsbilden" som är något outgrundligt mystiskt. Milda makter.

Mitt i lunchen började mitt vattenglas kana iväg på bordet av sig själv. Han hetsade upp sig. Jag försökte förklara att det nog mer berodde på att det var vått under och på att huset lutar väldigt åt ett håll...

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Oh, tänk vad spännande hans tillvaro måste vara! Det vore ju mycket roligare om ditt glas kanade pga okända makter, än för att huset lutar. ;-) Varför lutar det förresten...? "Markvibrationer" eller vad står det på vägskyltarna? Har du funderat på vad DET beror på egentligen? Okända makter på väg upp genom marken kanske - du har väl sett "Riket"? Kanske något att diskutera med din kollega vid nästa lunch? ;-)

Åretruntparadiset sa...

kajsa: Huset lutar för att det helt enkelt är ett kasst hus. Det borde rivas. Tycker i alla fall jag. Det är fult, slitet, sunkigt. Sade jag att det är fult? Har inget existensberättigande överhuvudtaget. Bord som står på rad i vår matsal på jobbet är inte kant-i-kant, det är en halv centimeter skillnad mellan varje bord. Skulle tippa att det är en decimeter höjdskillnad mellan ena sidan av huset och den andra. Ja, markvibrationer kanske är en signal från den andra världsbilden. Eller nå't.

Kajsa sa...

Målle: äsch vad tråkig du är. Klart det är något spooky som flyttar glasen ;-)
Fast jag håller med - huset ÄR fult. I alla fall fasaden.