tisdag 1 april 2008

När man sitter i ett hörn

Längst ned, längst bort i korridoren sitter jag. Och den större delen av företaget förlustar sig i Vegas på en mässa.

Vad innebär nu dessa bägge fakta, till synes helt utan samband?

Jo, det är ingen här på företaget som arbetar till sena kvällen denna vecka. Då för en gångs skull ska jag göra det. Det innebär att jag är rädd för att någon slår på inbrottslarmet så att jag min arme sate sticker ut näsan i korridoren och drar igång larmet.

Så jag spelar webbradio högt, har tänt alla lampor, klapprar med kaffekopparna och hamrar på tangenbordet så ingen ska missa mig. Rock on.

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Jobbas det fortfarande?

kapten kolja sa...

hinner du jobba när du måste föra så mycket oväsen hela tiden? Kram.

Åretruntparadiset sa...

kajsa och kapten kolja: Jodå, jag hinner allt jobba lite. Men så värst sent blev det inte den kvällen. Det var läskigt att larma på också. Kram till er.