onsdag 14 maj 2008

Sportanalfabetism

Kajsa är sportanalfabet. Märks det att vi stammar från samma träd?

Kvinnlig kollega imorse: Jag säger bara det, Henke Larsson!
Jag: Vaddå? Vad har jag missat nu då.
Kvinnlig kollega: Men herregud skärp dig! Det står ju på varje löpsedel.
Jag: Jag läser inte sportdelen, den är på baksidan och jag vänder inte på DN.
Kvinnlig kollega: DN och DN, det står ju överallt!
Jag: Vad är det som har hänt då?
Kvinnlig kollega: Henke Larsson gör comeback.
Jag: Jaså, hade han slutat.
Kvinnlig kollega: Jag ger upp.
Jag: Ja, bättre Henke i alla fall än Zlatan. Men det får man väl inte säga härinne.
Kvinnlig kollega (trånar): Zlatan. Aaaaah.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Ha ha ha ha ha! Är vi släkt, eller? Inte ens efter min update om Henke så fattade jag att det var fråga om en comeback. "Har han varit borta?" liksom. Precis som du. Kram.