lördag 3 maj 2008

Trädgårdsfantaster, hur orkar ni?

Tänk, bara att hinna med det allra nödvändigaste i trädgården tar evinnerlig tid.

Hur hinner ni som ägnar er åt frösådd, omplantering, pallkragar och odlingsbäddar?

Nåja, jag ägnar mig också åt pallkragar (den inköptes och ligger i boden), frösådd (fyllnadssådde gräsfrö i gräsmattan), omplantering (planterar om de kryddväxter som dog i sina krukor av för lite vatten i vintras och sätter dit nya fräscha) och odlingsbäddar (gräver upp mina och rullar ut gräs över dem). Ja ni hör ju vad ambitiös jag är...

Idag har jag sedan arla morgon räfsat, rensat ogräs, skurat trädgårdsmöbler och altandäck, klippt gräset så kirsen inte ska komma upp och dragit upp mängder med maskrosor med grab-it. Och jag är helt och fullständigt slut. Ryggen värker och jag är matt i hela kroppen. All annan ambitionsnivå vore helt omöjlig.

Inga kommentarer: