tisdag 20 maj 2008

Tio kilo mindre...

...ska jag bli tills jag fyller fyrtio hade jag tänkt mig.

Och det ska inte vara omöjligt, för jag har ett tag kvar. Och jag har redan gått ner ett av kilona.

Men egentligen är det viktigare att jag skaffar mig en god kondis och en bättre styrka.

Och eftersom jag läst någonstans att det tar sex veckor att etablera en ny vana så är jag på gång nu med vanan att träna på gymmet två gånger i veckan. En gång på kvällen en vardag och så en gång på helgen. Borde inte vara omöjligt.

Förra veckan gick strålande. Denna ska också gå. Bara att hålla tummarna för att jag inte blir sjuk.

Nästa vana blir att sakta men säkert lägga till konditionsträning. Hur lång tid kan det ta att cykla 1,2 mil förresten för en slöhög? Det är avståndet till jobbet. Cyklar jag ett par - tre gånger i veckan så är det kirrat också.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Och så har du ju joggingen/promenaden med syrran på lördagmorgnarna!