tisdag 5 maj 2009

Det där med Åretruntparadiset läser

Det funkar ju inget vidare. Mest eftersom jag sällan samlar ork att 1) byta ut bilden av det jag läser och 2) skriva en recension.

För alla som oroar sig kan jag alltså säga att jag läser betydligt mer än det som denna blogg skvallrar om. Men jag ska försöka skärpa mig. Så, en bokrecension.

Svälj den fulaste grodan först, ja - den boken kan ni faktiskt hoppa över. Den var tunn och lättläst, visst. Och kanske inspirerande för någon. Men för mig, som är väldigt strukturerad, funkade den inte alls. Jag gör redan allt som boken föreslår. Prioriterar, skriver listor, prioriterar bland listorna och i listorna. Men det hjälper inte. Jag gör fel saker ändå och jag prokrastinerar.

Men antagligen är det väl något hopplöst fel på mig och inte på boken.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Inget fel på dig. Men det vet du ju. Egentligen.

Kram.