söndag 23 augusti 2009

Läget over here

Det flyter på här i Montreal i östra Kanada. Familjen har installerat sig, bott in sig och funnit sig tillrätta.

Jag har kommit av mig med bloggandet av någon anledning. Konstigt, för jag har väl aldrig haft så mycket att dela med mig av som jag haft nu de senaste veckorna. Det är antagligen så att tiden på något sätt gått ändå och det har varit mycket med det jordiska.

Som att man flyttar in i en lägenhet där det saknas till och med en korkskruv fast det skulle vara fullt möblerat och utrustat.

Som att man haft en vattenskada i källaren där ett av ens barn bor och upptäckt mögel som bredde ut sig på väggen mer dag för dag.

Som natt det bor en tanta under oss som röker så det kommer in i vår lägenhet.

Som att trädgårdsmöblerna på vår gigantiska terass föll sönder när man satte sig på dem.

Men också....

Som att huset bytte ägare. Plötsligt kom nya köksutensilier, nya terassmöbler och nya väggar och nytt golv i källaren.

Som att vi bor i de mest underbara kvarter mitt i stan, allt finns inom gångavstånd och det är otroligt mysigt.

Som att vi sakta men säkert lär känna lite folk.

Som att barnen älskar sitt hus och sina rum och sina sängar.

Som att det är varmt jämt och det är riktig sommar och man behöver inget långärmat.

Som att vi haft semester och sett fyra amerikanska delstater.

Inga kommentarer: