tisdag 25 augusti 2009

Manager Home Making

Klockan är halv elva. Och hittills idag har jag förutom att jag givit barnen frukost och ätit frukost och druckit kaffe själv hunnit med följande:
  • Börjat fylla i blanketten "Intyg om begränsad skattskyldighet i Sverige". Upptäckt att jag antagligen inte ska fylla i blanketten för jag ska nog betala skatt i Sverige. Undrat varför Fröken Lite Större fått en blankett från banken, liksom maken, men inte jag.
  • Ringt skattemyndigheten och efter lång tids telefonkö fått beskedet att de inte vet svaret på ovanstående utan får ringa upp mig. När? Ingen vet.
  • Fyllt i blanketten "New Supplier Form - Bank instructions for international wire transfers".
  • Mailat vår hyresgäst och klagat/förklarat varför vi inte fyllt i ovanstående blankett ännu.
  • Loggat in på banken och upptäckt att makens arbetsgivare betalat (dubbel) lön både till hans svenska och kanadensiska bankkonto.
  • Utan att komma fram sökt maken för att fråga om jag ska ringa löneadministratören (han sitter i möte hela dagen och två dagar till).
  • Ringt löneadministratören ändå, och inte kommit fram.
  • Ringt Europeiska försäkringsbolag i USA för att få besked om att det är ok att gå till doktorn i Kanada.
  • Mailat samma bolag om vilka som ska täckas av försäkringen eftersom vi inte fanns i deras register.
  • Mailat makens företag och frågat om vart vi ska vända oss för vaccinering mot H1N1 eftersom detta inte täcks av försäkringen.
  • Pratat med vår hyresgäst i telefonen, han är förstås bekymrad över hyran.
Det är en enda administrativ soppa. Tack och lov att jag är van att hantera administrativt tjafs, annars hade jag blivit tokig! Manager Home Making, det är jag det.

4 kommentarer:

malin2 sa...

Ojojoj.....hatten av för dig!

Åretruntparadiset sa...

malin2: Jag veeet :). Har nu också hunnit prata med den där löneadministratören (och ja - lönen hade blivit dubbelbetald och hon vill att vi ska sätta tillbaka den på ett bankkonto *gaaaah*).

microhem sa...

fast å andra sidan har managern redan visat sig vara olönsam, dvs om du inte hade ringt och fixat allt hade ni suttit med dubbla lönen nu, ingen hade nånsin sett nåt och i vilket fall som helst hade de bara sig själva att skylla (vilket btw är mitt stående råd till åretruntparadiset syns det som)

Åretruntparadiset sa...

microhem: Gissa vad maken sade. Ditt svar känns onekligen väldigt bekant i alla fall, kan jag säga som ledtråd.