torsdag 11 februari 2010

Det händer så mycket trevligt! So much fun going on!


Idag lyser solen från en himmel så blå som den bara blir i nordamerika. Jag ska på promenad över berget till den tyska butiken. Kanske de har surdegsbas? Jag skulle kunna göra en själv, men hittar inget rågmjöl och jag vill ha en rågsur. Imorgon ska jag till Pointe Claire, Fairview mall, för att shoppa lite och passar på att träffa en vän. Sedan blir det skidåkning i helgen.

I nästa vecka kommer en av mina bästa vänner på besök och veckan därefter drar vi till Miami där den här ligger och väntar på oss för sju dagars kryssning i Karibien. När vi kommer hem ska vi klämma in några skiddagar till innan våren kommer med fler besökare. Så mycket att se fram emot!

Today the sun is shining from a sky that's so blue that you can only find it in North America. I will go for a walk over the mountain to the German shop. Maybe they have sour dough base? I could make some myself but I cannot find rye flour and I want a rye sour dough. Tomorrow I am off to Pointe Claire for some shopping at Fairview mall and I will also meet a friend there. Skiing on Saturday.

And next week one of my best friends is coming over to visit and the week after that we are flying to Miami where this is waiting to take us on a seven day cruise in the Caribbean. When we come home we will squeeze in a few skiing days before spring comes with more visitors. So much to look forward to!

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Det är dig väl unt, alltihop. Stor kram!

Åretruntparadiset sa...

Kajsa: Kram själv!