tisdag 9 februari 2010

Starkare! Stronger!

Jag har sådan träningsvärk. Överkroppen ömmar efter gårdagens styrkepass och så smått börjar jag nu få ont i benen också. Men det ger resultat! Sedan strax innan jul har jag tränat regelbundet och sedan nyår lite mer intensivt och det är så skönt. Jag förvånas över att jag nu kan genomföra åtminstone en tre-fyra korrekta armhävningar och att jag kan göra de långsamma pilatescrunchen med full kontroll där jag tidigare ryckte mig upp med hjälp av armarna. Benen börjar bli riktigt starka och stabiliteten runt mitt onda knä har förbättrats och jag har sällan ont längre även om jag måste vara riktigt försiktig. Vikten går nedåt också, sakta men säkert - fyra kilo sedan nyår. Jag är så duktig, eller hur?

My body aches. The upper body is sore after yesterday's toning class and now my legs are also beginning to hurt. But there are results! Since shortly before christmas I have been to the gym regularly and since new year's with a bit more intensity and it feels so good. I am surprised that I am now able to perform at least three or four proper push-ups and that I can do the slow pilates cruches with full control where I previously had to jerk myself up with the help of my arms. The legs are getting strong and the stability around my bad knee has improved, and it seldom hurts anymore even if I have to be really careful with it. The weight is slowly going down, four kilos since new year's. I am so good, don't you think?

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Fyra kilo sen jul är väl inte sakta. Det är ju strålande!

Åretruntparadiset sa...

Kajsa: Ja, det kanske är det. Även om det ju känns lite dumt att jag gjorde samma viktresa förra hösten :). Men nu tränar jag mer vilket är ett definitivt plus.