onsdag 22 september 2010

05.45. Varje dag.

Jag gjorde mig lite lustig häromdagen över vår japanska granne och hennes regelbundna vanor.

But who am I to talk?

Jag som vaknar varje morgon kl 05.45 fast klockan står på sex. Utsövd. Hyfsat pigg. Bara att kliva upp. Väckarklockan har jag inte använt sedan skolan började.

Jag somnar gärna 21.45 också. Vilket betyder att jag sover nästan exakt åtta timmar per natt. Som en klocka. På helgerna kämpar jag hårt för att hålla mig vaken och kan skjuta på schemat någon timme. Enbart för att jag då tvingar mig att somna om när jag vaknar 05.45.

Man börjar bli gammal.

2 kommentarer:

mimmimia sa...

Himmel!

Jag blir väldigt avundsjuk på dina sovtider. Jag tror det är bra för kroppen med sovrutiner, men tyvärr saknar jag helt sådana rutiner :( Är nog därför jag aldrig känner mig utsövd heller.

Åretruntparadiset sa...

mimmimia: Ja, min kropp behöver mycket sömn. Två barn har förstått lärt mig att jag fixar livet på mycket mindre utan att gå under, men jag mår helt klart bäst av att sova åtta timmar.