fredag 3 september 2010

Imse vimse


Jag har inget emot spindlar. Jag hade spindelfobi förut. Tio år i ett hus där den svarta, stora husspindeln härjar har gjort mig nästan immun. Inte så att jag vill gulla med dem i sängen men jag kan suga upp dem med dammsugaren utan att svimma.

Men nu. Nu måste jag få påpeka att jag tycker att de kunde låta bli att spänna upp sina nät i mina tomatplantor och ligga i bakhåll där och skrämma slag på mig när jag ska skörda tomater på kvällarna och inte ser så bra i mörkret. Det tycker jag faktiskt. (Och så tycker jag att de kunde vara mindre. Mycket mindre.)

4 kommentarer:

Katarzyna Domostój sa...

Vilka goda tomater du har! Tack så mycket för de, jag glömde säga!

Åretruntparadiset sa...

Katarzyna - ingen orsak! Visst är de söta och goda!

anna of sweden sa...

Man får se det positiva. Det blir fina foton! ;)

Åretruntparadiset sa...

Anna - det blir det!