fredag 3 september 2010

Klibb, klibb


Jag och flickorna gick till skolan. I 25 graders värme och 80% luftfuktighet. Det är så klibbigt att det känns som om huden är täckt med mikroskopiska vattendroppar. Idag är sista dagen på värmeböljan, sedan vidtar mer normal sensommar. Det bästa med Montreal? Klimatet.

Nu; Kaffe på terassen.

Update: Det var vad jag trodde. Att jag skulle dricka kaffe på terassen alltså. Innan jag insåg att detta var dagen då telefonstolparna på grannens tomt skulle bytas och att dessa stolpar skulle lyftas över vår terass. Så mycket death wish har jag inte att jag sätter mig under quebecois när de ska hissa stolpar i en vajer upp över mig. Nix pix.

Update 2: Kan någon upplysa quebecois om att det nog vore smartare att gräva ned ledningarna än att byta stolparna? När de ändå håller på, menar jag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla vädret :)

Åretruntparadiset sa...

Anonym: Vilket väder menar du? Det som är på bilden? Morgondis i fuktvärme. Eller det som är nu? 30 grader, halv sju är klockan, lite molnigt, möjligen åska på g. Eller det som är på väderrapporten? Regn imorgon och på söndag. Sedan bättre och för årstiden mer normala temperaturer, highs runt 20 och lows runt 12-14. Och lägre luftfuktighet!