torsdag 17 mars 2011

Happy St Patrick's day!

Nyss studsade mina töser upp ur sängen. Det är en stor dag - St Patrick's day - när man får klä sig i grönt i stället för den blå och vita skoluniformen. Och dem som inte klätt sig i grönt får man nypa i armen. Jag har redan blivit nypt. Av mina barn.

Mindre ska äta Iris breakfast i skolan. De ska baka. Jag ser fram emot rapport när hon kommer hem för jag vet inte vad denna Irish breakfast består av, vet du? Sedan blir det gröna cupcakes från bageriet på eftermiddagen. Vi såg dem i fönstret igår och lyckades med lite möda undvika att köpa dem på fel dag.

Men idag känns det helt rätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, säkert bacon och sodabread med en rejäl skvätt Bushmills

Åretruntparadiset sa...

Ha, ha. Jag har glömt att fråga... Man vet aldrig men jag ställer mig lite skeptisk till det där med Bushmills :).