måndag 4 april 2011

Luftig film

Jag råkade tänka innan min flygtur från Stockholm till Montreal att det skulle bli skönt att sitta på flygplanet i lugn och ro utan att behöva tänka vare sig på någon annan eller på något nyttigt. Bara läsa och se på film och kanske dricka ett par glas vin. Det var också ganska skönt. I ungefär en timme, sedan var det mest obekvämt.

Men visst såg jag film. Tre stycken, närmare bestämt. Och det var ju trevligt.

Speciellt tyckte jag om The King's Speech. Den rekommenderar jag varmt. Den var gripande och välspelad. Jag tyckte också om True Grit men tyvärr är var kombinationen mycket grötig sydstatsdialekt, dålig ljudkvalitet och flygplansbuller inte gynnsam för förståelsen av all dialog så jag har bett maken att se till att jag får se den igen. Slutligen såg jag The Tourist med Angelina Jolie och Johnny Depp. Ärligt talat mest för att jag tycker att det aldrig är bortkastad tid att se en film med Johnny Depp. Men ärligt talat (igen) så var både han och filmen lite blek. Och jag gillar ju inte Angelina. Alls. Den filmen behöver ni inte se tycker jag.

Så. Veckans filmtips. Åretruntparadiset, alltid till er tjänst.

Inga kommentarer: