måndag 4 april 2011

Gå den extra milen

Ibland får man "walk the extra mile". Bokstavligt talat. Efter en lång promenad i den montrealska vårkylan och det iskalla regnet högg jag precis den allra sista platsen till Störres teaterkurs på våren och försommaren. Jag var tills i morse helt övertygad om att teaterkursen var slut för terminen efter deras avslutning i fredags. Men Större frågade mig om jag anmält henne till fortsättningen. Ni vet ju svaret på frågan redan.

Jag valde att inte ta bussen, utan gå hem efter att jag uträttat ärenden vid Atwater en bit in mot stan. Trots att det regnar är det skönt att röra på sig. Jag tänkte ta registreringen till teatern på vägen hem fast jag egentligen trodde kursen var full. När jag kom fram hade registreringen till kurser flyttat från arenan till stadshuset nu när registreringsperioden officiellt är över, så det blev en extra promenad. En kall. Ibland är det tur man rationaliserat bort mascaran från makeuprutinen. När det regnar från sidan till exempel.

Och snart ska jag ut i kylan igen för att hämta flickorna vid bussen. Burr.

3 kommentarer:

Anna sa...

Vilken alldeles underbar bild!
Gör mig lite gråtmild, med tanke på det stora steg ni tagit, över havet.

BaraJag sa...

Jag förstår precis vad du går igenom...med regn och hämtning...
Kram

Åretruntparadiset sa...

Anna, visst är bilden fin. Jag var i Sverige men maken tog många fina bilder.

BaraJag - Kram!