onsdag 18 februari 2009

Högskoleprovet

Bestämde mig hastigt och lustigt idag för att skriva högskoleprovet igen. Just in case. Mitt gamla resultat har precis passerat bäst före och det känns på något sätt tryggt att veta att man kan om man vill. Söka, alltså.

Jag blev sur när jag upptäckte att sista anmälningsdatum var den 15 februari. Men webbplatsen fanns kvar, så jag testade att anmäla mig. Och si, det gick bra. Hela proceduren, betala och allt. Och jag har fått ett anmälningsnummer. Vi får väl se nu om de går igenom det hela manuellt och sorterar bort mig. Snälla, skvallra inte för Högskoleverket.

Återstår bara att se om jag kan matcha mig själv. Om jag får skryta, och det får jag ju för det här är ju min blogg, så har jag skrivit två gånger och fick 2,0 första gången och 1,9 andra gången. Lite kämpigt känns det att mina egna förväntningar är att skriva minst lika bra igen.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Heja dej!

Åretruntparadiset sa...

Kajsa: Måste hålla kurs framåt :)