onsdag 3 december 2008

Jag har låtit mig mutas idag

Eller, rent tekniskt tror jag knappast att det var en muta. Det var dock ett företag (potentiell leverantör) som väldigt gärna ville bjuda på en schysst lunch, och då fick de det. Fast vi inte ska köpa just dessa tjänster just nu. Och kanske, bara kanske, svävade jag på målet angående vår tidsplan för aktuellt projekt. Men rent formellt vet jag ju faktiskt inte heller resultatet av vår budgetprocess ännu (informellt vet jag att detta projekt får rött ljus, klarrött).

Men på ett företag som inte ens har råd med julbord detta år får man ta vad som bjuds, eller hur? Om än det är en lunch på en trevlig innerstadskrog. Och vi åt inte ens någon efterrätt.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Heja, säger jag, som jobbar i statlig sektor och vackert får skicka tillbaka allt som överstiger en chokladkartong, typ. Och chokladen får jag vackert dela med kollegorna. Ge bort, rättare sagt, eftersom det är godisstopp.

:-(

Åretruntparadiset sa...

Kajsa: Fast när jag jobbade statligt minns jag från en introduktionskurs formuleringen "allt över en lunch är förbjudet". Vilket jag tolkar som att en lunch kanske kan vara ok? :).