tisdag 2 december 2008

Kollegan har förstört december


Jag hade bestämt mig för att december skulle bli en riktigt bra viktmånad. Jag har gått ned sju kilo och hållit den vikten ganska stabilt trots resor, fester och andra excesser. Nu hade jag tänkt göra ett litet ryck i några veckor för att knapra bort ett eller ett par kilo till fram till jul.

Men vad gör min kära kollega? Jo, nu ska ni få höra.

Hon kommer med Leilas bok. Till mig. I present. GI, släng dig i väggen, här kommer Leila.

Jag klurar på strategier. Om jag bara gömmer den för Fröken Lite Större så kanske, kanske det kan gå att låta bli att baka, baka, baka och baka mera. Om hon hittar den så; Nej. Då går det absolut inte. För att hindra henne från att göra någon av Leilas alla rulltårterecept kommer icke att vara möjligt.

Inga kommentarer: