tisdag 2 december 2008

Spikmattan invigd

Jag fick en shaktimatta/spikmatta i present när jag fyllde år. Och igår hämtade jag den äntligen på posten. Vilken grej!

Jag hann bara provligga den sisådär sju minuter igår kväll, men efter det kände jag mig pigg, avspänd och mjuk i hela ryggen. Jag är oväntat och positivt överraskad. Den är rejält vass, fast det är inte spikar utan någon slags piggar som sitter som små rosor över hela mattan. Man får lägga sig ned försiktigt...

Barnen provade också och tyckte det var jätteskönt. Fröken Lite Större låg på den en bra stund innan hon skulle lägga sig.

Fast jag tycker att shaktimattan.se kunde jobba lite på sin image. Åtminstone gillar inte jag att känna mig som en riktig flummis, och det är ju svårt att låta bli när man tittar här:
http://www.shaktimattan.se/Gallery.aspx

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Å, jag har sneglat på den där mattan länge. Verkar helt underbar! Jag kanske får komma på besök och testa den? Kram!

Åretruntparadiset sa...

Kajsa: Du är alltid välkommen.