måndag 15 december 2008

Usch och fy

Jag sitter här hålögd i natten och väntar på nästa kräkning. Nu är det barn modell större som insjuknat, lagom till dess barn modell mindre börjat bli frisk.

Undras om vi klarar oss, vi som är föräldrar? Vi gör vårt bästa med hjälp av alkogel och ytdesinfektion i mängder.

Nu kollar vi på Dumbo tillsammans (nå, jag jobbar). Och väntar.

Den stackars nioåringen är förtvivlad och hon tackar mig om och om igen för att jag tar hand om detta äckliga åt henne. Jag försöker förklara att det ingår när man är mamma och pappa. Det är vårt jobb.

Jag skulle torka kräk varje dag i resten av mitt liv för hennes skull. Och mer därtill.

2 kommentarer:

Peter997s sa...

Hopppas att ni hinner blir friska innan julhelgen.

Åretruntparadiset sa...

Peter: Det blir vi. Om vi inte insjuknar igen så klart :)