onsdag 24 september 2008

Adlibris, älskade adlibris...

...så blev ytterligare en hög böcker hemklickade till Åretruntparadiset.

Denna gång blev det faktiskt bara ett par romaner, annars är det väldigt seriös litteratur.

Det som fällde slutligt avgörande, som fick det att kännas att nu går det jädrarimig inte att vänta längre på att beställa, var faktiskt Hanne Kjöllers nya. Jag lyssnade på en radiointervju med henne igår och hon hade mycket klokt att säga om föräldraskapet och dagens föräldrars förhållningssätt till detsamma.

http://www.sr.se/webbradio/?type=db&Id=1365512&BroadcastDate=&IsBlock=0

Redan efter radiointervjun kände jag att jag njöt lite extra av att gosa med nioåringen igår kväll och sexåringen imorse. Jag har det så otroligt bra!

Nåväl, jag ska läsa Kjöllers bok. Och återkommer sedan.

Inga kommentarer: