torsdag 11 september 2008

Jag känner mig bedragen

Av mataffaren.se. Jag, deras trognaste kund, är sviken. De har haft mage att skaffa sig en massa nya kunder, när de skulle haft bara mig, mig, mig!

När jag nu söker på mitt postnummer för att se när de kan leverera så kan de aldrig leverera imorgon, ytterst sällan någon vettig tid i övermorgon och knappt dagen efter det.

Det går helt enkelt bort. Jag kan knappt planera vad jag ska göra om fem minuter, hur ska jag kunna planera vad jag ska äta flera dagar i förväg?

Nättjänster som funkar, var det det vi pratade om nyss? Detta är ett typexempel på en nättjänst som funkar alldeles utmärkt, det är bara det att verksamheten som nättjänsten ska supporta inte funkar särdeles bra alls.

2 kommentarer:

Votum bloggar sa...

Man kan ju just undra hur väl Mataffaren.se känner sin målgrupp. Jag skulle gissa att deras främsta målgrupp är stressade småbarnsföräldrar (kanske i karriären också) som har det tajt nog att gå ihop med tiden. Jag gissar också att just den målgruppen är de som INTE planerar alldeles för många dagar i förväg utan gärna tar saker lite ad-hoc. Alltså; regel nummer 1 är att känna sin målgrupp (eller kunder) och det verkar inte mataffaren.se göra.

Det kanske är en bra sajt ändå. Synd bara att de kommer gå omkull om ingen handlar där.

Åretruntparadiset sa...

votum: Alltså, de lär inte gå omkull, för de har inga leveranstider eftersom de uppenbarligen inte klarar av kundtillströmningen. Däremot kommer de att få _dyra_ kunder eftersom deras gamla kunder faller ifrån och de hela tiden måste skaffa nya...