fredag 19 september 2008

Mataffären har för få biogasbilar

Mataffaren.se, som jag skrivit om tidigare, har uppenbarligen leveransproblem. Det går inte att få leverans inom två dagar om man beställer från dem en vardag, åtminstone inte där jag eller kollegan bor. Det är fullt på alla leveranstider utom mitt på dagen, och hade jag tid att vara hemma mitt på dagen skulle jag också ha tid att handla, eller hur?

Trots allt lyckades jag planera livet så pass att jag nu i onsdags fick en leverans som jag beställde på söndagen. Döm om min förvåning när godset körs ut av ett vanligt speditionsföretag i stället för med de biogasbilar med mataffärens käcka logga på som kommit till oss tidigare.

Inte snyggt, mataffären. Det står på mataffaren.se att de "Endast i situationer där vi pga väldigt hög beläggning eller då våra biogasbilar inte kan vara i drift köps transporter in som kan komma ske i andra typer av fordon."

Det ska bli spännande att se hur länge denna situation med väldigt hög beläggning kvarstår. Har de månne lyckats lite för väl med sin pr?

Förresten har jag sett att gamle, goe Netxtra har börjat annonser igen. Smart att surfa på svallvågen som mataffären har dragit upp.

Inga kommentarer: