torsdag 18 september 2008

Det är häftigt med människor som vågar byta bana

Jag har en kompis som verkligen gjort det. Först gick hon på riktig, engelsk butlerskola. Sedan blev hon civilingenjör och jobbade på ett stort, svenskt teknikföretag. För att sedan rätt plötsligt lämna och bli VD för familjeföretaget, ett rätt stort företag i konditoribranschen. Jag tycker det är coolt.

En annan kompis var (och är fortfarande till stor del) konsult i it-säkerhet. Han började i liten skala sälja gitarrdelar, och nu gör han det i ganska stor skala. Han har inte riktigt slutat med konsulteriet, men trappat ner betydligt.

Sedan har vi ju vännen som hyr ut husbilar. Han har inte lämnat sitt day job ännu, men vem vet?

Jag låter mig inspireras. Undrar vad jag ska bli när jag blir stor?

2 kommentarer:

Votum bloggar sa...

Vännen SKA byta bana och på heltid bli... trumvirvel... The King oooof Motorhomes!

Åretruntparadiset sa...

votum: Wow, det ser jag fram emot. The King! Jo, jag tackar :).