onsdag 17 september 2008

Jag har äntligen ägnat mig åt webberiet idag...

...det som jag borde lägga så mycket mer kraft och tid på här på jobbet, men som kan kännas lätt övermäktigt att ta tag i eftersom det är så mycket.

Vi ska nu framöver på kort tid bland annat bygga ett intranät från scratch, skapa en helt ny tysk sajt, se över vårt domännamninnehav, skapa en ny webbstrategi för vår koncernsajt, uppdatera och nästan helt göra om vår kinesiska, franska, japanska och brittiska sajt och bygga ett par extranät. Det var bara det allra översta på listan.

Idag har jag enligt devisen "just do it" börjat med att förbereda en workshop på måndag. Någon på jobbet har kommit till mig med det något dunkla önskemålet "vi måste göra något åt vår webbplats". Det gäller alltså att vara förberedd till tänderna för allt som kan tänkas hända.

Jag har mjukat upp mig med lite varumärkesstrategi. Tänkte gå ut hårt med med att gå igenom hur Kotlers adaptionsprocess ska tillämpas på vår webb. That would do the trick, right?

2 kommentarer:

Votum bloggar sa...

You're on a roll!

Jag gillar att du plockar fram gamle Kotler också. Då kan inget gå fel ;-)

Åretruntparadiset sa...

votum blog: Imponerande, eller hur :).