måndag 22 september 2008

Att bejaka det lustfyllda

Det är något jag funderar mycket på. Känna efter med magen. Vad vill jag? Vad känner jag verkligen för?

Således försöker jag lära barnen detsamma. Så för andra gången i rad fick Fröken Lite Större strunta i scoutmötet, för när hon beskrev Ceremoni som var temat för kvällens träff så lät det måttligt kul. Hon sade något om att de skulle presentera varandra och göra scoutropet fem gånger så alla lär sig och öva en massa annat utantill som hon redan kan.

Nästa gång är det läderarbete, då minsann vill hon gå. Och det får hon såklart. Vi övar på maggropskänsla.

Vi funderar på en lagidrott också, Fröken Lite Större och jag. För då får man öva på att ställa upp för sitt lag och på teamkänsla - och det kan man också behöva. Men scouterna får klara sig utan Fröken Lite Större idag och det går garanterat alldeles utmärkt.

Inga kommentarer: