onsdag 17 september 2008

Idag ringde den där reklambyrån...

...som jag nämnde häromdagen. Men inte klarade jag av att tala om att hans mail var felstavade och att jag blev irriterad över hans spam.

Det var nämligen så att han lät så ynklig, försiktig och tafatt. Och man vill ju inte slå på en som redan ligger.

Jag ljög alltså. Sade något om hur nöjda vi är med vår nuvarande byrå (inte sant) och att det inte är aktuellt för oss att göra något positioneringsarbete just nu (inte heller sant). Och så sade jag att han fick återkomma om ett år. Jag rodnar.

Men visst är det tillåtet med vita lögner ibland? Han får skaffa sig en annan coach.

2 kommentarer:

Votum bloggar sa...

Vita lögner är klart underskattade enligt mig. De funkar och de funkar alltid... Det är när man inte kan hålla isär på vad som är lögn och inte som det börjar bli trickigt...

Ny byrå... Hmm... Det låter det. Jag kan kanske rekommendera någon? Hör av dig ;-)

Åretruntparadiset sa...

votum: Jag vet att du vet att vita lögner är underskattade. Det är ju du som lärt mig använda dem; du är ju själva mästaren i vitt ljugande :). Jo, vi ska kanske byta varumärkesbyrå, kanske litegranna titta över vårt vanliga byråsamarbete och skaffa oss en webbkonsult. Jag antar att du är intresserad av det senare ;-).