fredag 7 november 2008

Hur i hela glödheta ska jag hinna?

På agendan:

Ställa tillbaka möblerna i de rum där golvsliparen slipat och lackat golven. Check.
Stryka. Check.
Packa. Check.
Vika tvätt. Check.
Röja lite så farmor inte får en chock när hon kommer och ska vara barnvakt. Check.
Hämta och lämna barn på kalas. Check, lämnat.
Handla. Blir inte gjort. Farmor får handla själv.
Tanka bilen. Check.
Beställa taxi. Check, vi kör Volvon i stället.
Ordna alla papper till resan och till farmor. Näpp. Inte klart.
Betala räkningar. Hmm. Det var därför jag satte mig här.
Hämta farmor vid tåget. Check. Det gör maken.
...sade jag packa?

Men först ska jag dricka den stora caffe latten som står här på bordet vid datorn. Koppla av en liten stund innan det virvlar till här hemma. Check.

Inga kommentarer: