tisdag 4 november 2008

Sju saker

Radhustankar kan ni läsa sju saker ni inte vet om henne. Jag gör likadant. Lite förströelse så här en grå tisdagmorgon.

1. Jag har gått i täten på högvakten på Svenska flaggans dag, i musikkåren. Iklädd uniform med vita damasker, vit hjälm och hela baletten.
2. Jag har sett alla (säger alla!) avsnitt som någonsin sänts av amerikanska Survivor. Snart sänds den sjuttonde säsongens sjunde avsnitt.
3. Jag har skrivit 2,0 på högskoleprovet.
4. Jag gillar inte att åka tunnelbana. För mycket folk, för nära. Helt politiskt inkorrekt och olämpligt i dessa tider, jag vet.
5. Jag har en våghalsig gen. Finge jag leva om mitt liv så skulle jag dyka mer, klättra mer, skärmflyga mer, åka brantare skidor och rida fler galopper. För då är jag som allra friast och lyckligast. Inte mycket av det i mitt vardagliga liv idag, direkt.
6. Jag har (som min syster så snällt påminde mig om häromdagen) ägnat säkert 5.000 timmar av mitt liv åt att spela skalor.
7. Om jag kunde försörja mig skulle jag sluta med vanligt lönearbete fortare än kvickt.

Inga kommentarer: