onsdag 21 januari 2009

Ett mått på hur tråkigt man har...

...eller på hur självupptagen man är? Nåväl, jag svarar på en megalång enkät-liknande sak. Bara för ingens skull alls egentligen.

1. Hur gammal är du om fem år? 45.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Bägge ungarna. Maken, om det nu räknas som tillbringa när man sitter och kollar på Top Design.
3. Hur lång är du? 168 cm.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Uppenbarligen var den inte så minnesvärd att den fastnade, men den dessförinnan var Försoning.
5. Vem ringde du senast? Maken, och undrade var katten han höll hus.
6. Vem ringde dig senast? En god och mycket hjälpsam vän.
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det är egentligen läskigt att ringa folk. Telefonskräck, men jag betvingar den. SMS bara om jag vet att det förväntas. MSN samma, jag ogillar att ta kontakt, men chattar egentligen gärna för jag skriver snabbast. Men jag har väl någon form av kontakthinder, en liten fobi kanske?
10. Vilken ögonfärg har du? Grönbrunmysko är ögonen.
11. När vaknade du i dag? Idag? Klockan fem. Konstaterade att jag nog inte skulle orka gå upp klockan sex så jag ställde om den till halv sju.
12. Vilken är din favoritjulsång? Nu tändas tusen juleljus. Jag sjunger ihjäl barnen varje jul och låtsas att jag är Carola.
13. Vilken är din favoritplats? Allra allra bäst bara för en stund sådär? En solstol på natten på en söderhavsö där stjärnhimlen är nästintill oigenkännelig. Varje dag? Hemma, hemma, hemma.
14. Vilken plats föredrar du minst? Dum fråga. En soptipp i Manila? En öken i Somalia? Ett träsk i Bangladesh?
15. Var tror du att du befinner dig om tio år? Det vet man aldrig, men ett hett tips är Åretruntparadiset.
16. Vad skrämde dig om natten som barn? Otrygghet.
17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? En kollega som sade något mycket oväntat och helt sjukt igår.
18. Hur stor är din säng? 180 cm bred.
19. Har du stationär eller bärbar dator? Bägge.
20. Sover du med eller utan kläder på dig? Meh. Vad är detta för frågor?
21. Hur många kuddar har du i sängen? Två.
25. Är du social? Väldigt.
26. Vilken är din favoritglass? Allt som Ben och Jerry någonsin kommit på och någonsin kommer att komma på.
28. Tycker du om kinamat? Njä...
30. Vad dricker du till frukost? Först thé. Sedan kaffe.
32. Kan du spela poker? Tyvärr inte.
34. Är du en beroende människa? Beroende? Av vaddå? Vänner, kärlek och umgänge - ja. Annars har jag klarat mig.
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Jajamänsan.
36. Vill du ha barn? Det räcker fint med dem jag har.
38. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, tyvärr. Fast aldrig som patient, bara som medåkare.
39. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet.
40. Vad spenderar du helst pengar på? Resor. Och mat.
41. Äger du dyrbara smycken? Diamonds are a girls best friend. Kunde vara fler, dock.
44. Vem är den roligaste människan du känner? En person som jag inte träffar tillräckligt ofta nuförtiden.
45. Sover du med gosedjur? Gosekudde :).
46. Vad har du för ringsignal? Fröken Mindre som sjunger. Men jag måste nog byta. Det känns inte helt... professionellt.
47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej.
48. Hund eller katt? Hund alla gånger. I ett annat liv, en annan tid.
49. Flirtar du mycket? För lite, tror jag.
50. Kan du byta olja på bilen? Absolut inte.
51. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej.
52. Vilken var den senaste boken du läste? Nattfåk. Nu läser jag något av Åsa Larsson.
53. Den bästa bok du läst? Det går inte att svara på. Men Greven av Montecristo gjorde intryck. Och Borta med Vinden. Men det var läääänge sedan.
54. Prenumererar du på någon veckotidning? Nix. Elle Interiör, men det kostade bara Amex-poäng så det räknas inte.
55. Dansar du i bilen? Ursäkta hur gör man då?
56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P1.
57.Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En teckning av en häst framifrån. Dottern undrade hur man gör och eftersom det är det enda jag tecknar till perfektion (practise makes perfect) så fick jag excellera för en gångs skull.
58. När var du i kyrkan senast? På kyrklig välsignelse av borgerlig vigsel. Min egen! Men brace yourselves, snart är det dags för säsongens första körfamiljegudstjänster.

Update: Konstigt, min enkät innehöll färre frågor än den på Radhustankar. Men någon måtta får det vara, jag struntar helt enkelt i det.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Apropå åsa larsson, böcker eller inget alls: du vet väl att jag har kleopatras kam så du kan låna den av mig inför nästa bokklubbsträff. Det var väl kul med en så engagerad ny medlem, förresten?

Sömnig lördagskvällskram i väntan på godis från radhuskajsa!

Anonym sa...

Hoj hoj, fler inlägg vill jag ha!!!

/Syster yster