tisdag 6 januari 2009

Ja, jag har haft jullov

Och det har varit det mest pyjamasskrotande, sovmorniga, nattsuddande och göraingentingiga jullov jag någonsin haft.

Detta jullov har jag vänt uppochned på en av mina principer. Jag har tidigare varit världsbäst på att koppla av först när jag plockat undan, förberett maten, varit ute och hurtat och sett till att allmän ordning råder. Det slutade jag med strax innan jul. Jag har i stället kopplat av först och sedan satt igång med det andra. Tillåtit mig att först ha pyjamasen på tills det kändes avigt. Tillåtit mig att läsa en stund och sedan diska. Tillåtit mig att först ta ett avkopplande bad och sedan fixa middag. Tidigare flängde, svängde och for jag runt så att när det väl blev dags för själva avkopplandet så fanns det ingen tid. Och jag blev tröttare och tröttare.

Det här sättet är så oändligt mycket skönare. Nu börjar vardagen, men sannerligen. Jag är utvilad.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Duktiga du, du gör helt rätt!

Kram syster yster