måndag 21 september 2009

....förresten...

Vet ni att om man säger "Can I go to the bathroom please?" tjugo gånger efter varandra på samma sätt så blir det som en ramsa? Om man dessutom gör fåniga danssteg till och får barnen att härma en så blir det riktigt skojigt?

Jag lovar och svär att mina barn aldrig mer kommer att glömma hur man ber att få gå på toa på engelska.

(Jag har dessutom upptäckt att min stora flicka nästan är tonåring. Hon blir nämligen dödligt generad om jag så andas början på denna visa bland folk. Jag tror hon undrar varför just hon fått den fånigaste mamman i världen. Hennes lillasyster däremot brister ut i ett asgarv varje gång.)

2 kommentarer:

Mia sa...

Hi hi, hälsa S att hon inte är ensam utan att Saga har en mycket pinsam mamma hon också så kanske det känns något bättre ;) Det är så roligt att få läsa dina blogginlägg om hur ni har det. Det känns lite som om allt går något lättare nu? Att ni börjar känna er lite som hemma? Kan det stämma? Oj, rim på köpet :) Idag ska jag följa med Saga till optikern. De är dags för glasögon, närsynt som sin mamma tyvärr. Kramar till er alla!

Åretruntparadiset sa...

Mia - jag har hälsat Frk Större. Tja, vi har ju redan en glasögonfia här - får du hälsa Saga.