torsdag 17 september 2009

Skype is so last season

Gode vännen: Hallå?
Jag: Hej, det är jag.
Gode vännen: Ja, jag såg det på mobilen. Fast det går ju inte.
Jag: Jo, det gör det?
Gode vännen: Men du är ju i Kanada. Du kan ju inte ringa från det där numret.
Jag: Jo, det är mitt hemnummer. 08-numret.
Gode vännen: Du skypar nu eller?
Jag: Nej, jag gör inte det. Vi har porterat hemnumret till en internetleverantör. Ringer från min trådlösa telefon hemma. Till lokal samtalskostnad.
Gode vännen: Men det är ju ingen fördröjning....
Jag: Nej. Nästan aldrig.

Japp, det är fantastiskt. Kostar ytterst lite. Och är så mycket bekvämare än skype för vi är ju helt oberoende av andra människors skypekonton. För att inte tala om hur mycket lättare alla samtal vi varit tvungna att ringa till myndigheter har gått när man slipper sitta på en dålig förbindelse alternativt oroa sig för skenande kostnader. Vi använder Cellip som leverantör och det finns säkert andra och nej - jag får inte betalt av dem för marknadsföringen. En bra tjänst säljer sig själv, heter det ju.

Skype is so last season. Och maken är so next season, som han själv sade igår. Han har rätt faktiskt. Ibland är det helt ok att vara early adopters.

5 kommentarer:

Votum bloggar sa...

Jag kan fortfarande inte riktigt smälta det... ;-)

Åretruntparadiset sa...

Votum: Nej, jag märkte det ;-).

Christina sa...

Haha jag som just fattat Skype!

Lo sa...

Min kompis i Tirana ringer från sitt lundanummer...känns skumt! Förbindelsen är inte toppen, men det får nog skyllas på Albanien...

Åretruntparadiset sa...

Christina - välkommen hit. Och jag håller med, det visslar till när tekniken rusar fram...

Lo - visst är det mysko?!