torsdag 17 september 2009

Kontorskläder vik hädan



Jag har insett att jag under dessa två år i Kanada inte knappt alls kommer att behöva använda mina kavajer, mina strikta byxor och mina skjortor. Obekväma kläder göre sig icke besvär. Även de dagar jag ska vara schysst klädd räcker det med ett par byxor eller jeans, en trikåtopp och en snygg kofta.

Så blev jag häromdagen tipsad om Roots och jag letade upp en affär. Jag svär, jag skulle kunnat köpa varenda plagg. Mjuka sweatshirt-, yoga-, löp- och skidplagg i de snyggaste snitt och färger och i en alldeles fantastisk kvalitet. Mjukt, följsamt men ändå med stadga i trikån. Och en hel del plagg i ekomaterial, bland annat helt klassiska Levi's. Tyvärr gör deras webbplats inte kläderna rättvisa, för de var mycket mer arbetade än vad som syns på bilderna.

Jag ska börja med att handla hoodien ovan. Kan ju nästan betraktas som en souvenir, eller hur?

5 kommentarer:

malin2 sa...

Jaa!! Roots. Deras väskor är underbara!!! Kläderna räcker i evighet!!!

Kajsa sa...

Well hello there Roots! Dit måste vi gå när jag och D är på besök. Jag är i akut behov av att uppgradera min mysdresskollektion.

Åretruntparadiset sa...

malin2: Ja, jag hoppas det, jag har ju inte handlat något ännu, men det ska jag. Funderar dock på om det är billigare att handla online än i affären - om sales taxen är lägre? I så fall ska jag gå till affären och prova och sedan storshoppa online. Det var Gunnel som tipsade! Väskorna var superfina, liknar Fossils väskor, köpte en Fossil-väska i NY senast som jag är otroligt nöjd med. Nu måste jag nog köpa en brun väska också från Roots.

Kajsa: Tänkte på dig. Du skulle kunna bo i de där kläderna, de passar ju också en figur som din, du kan ju även bära upp hoodien i pingvinmodell som jag såg. Själv tror jag att jag skulle se ganska knubbig ut i den. Olika falla ödets lotter :) i det genetiska lotteriet =D.

malin2 sa...

Därefter blir det Lululemon och Mountain Equipment Coop.

Åretruntparadiset sa...

malin2: Redan upptäckt dessa bägge. Maken handlade nya yogabrallor på Lululemon (som om han någonsin skulle yoga...) och Mountain Equip var vi faktiskt till redan på rek-resan i påskas, för där skulle maken handla handskar för det hade han läst på internet ;).