fredag 31 oktober 2008

Allt på en liten sticka


När vi reste på långresa hela familjen för snart två år sedan hade vi hela vårt datorstöd på en liten sticka. Alldeles eminent sätt att kolla mailen, surfa på webben, msn:a, skype:a och spara dokument utan att lämna minsta spår på de virusnedlusade internetcaféerna.

Nu har jag bestämt mig för att det är min väg även framöver. Maken - älskade tekniknörd - har gjort i ordning en ny sticka till mig. Med Firefox portable, Thunderbird portable och Pidgin portable (eller något liknande...). Någon slags ordbehandlare knödde han in också. Och så har han sett till så alla mina (privata) mail tankas ned till denna sticka så jag alltid har tillgång till hela mailboxen, och dessutom gjort backuplösningen simpel. Puss på dig, make.

Hädanefter kommer jag att blogga från den portabla stickan. Slutsurfat på jobbets dator alltså. Åtminstone i så måtto att de kan se det =).

2 kommentarer:

Votum bloggar sa...

"Blogga från stickan", har har t o m lyckats få in ett tangentbord i stickan? I am impressed! ;-)

Åretruntparadiset sa...

votum: Hörru, det finns gränser även för makens genialitet. Smartass =).