tisdag 14 oktober 2008

Tajmingen var väl sådär

Mina lediga måndagar började nästan exakt samtidigt som fonderna störtdök och räntorna gick upp. Vi får väl se hur länge familjen Åretruntparadis har råd.

Men. Det är. Ack.Så.Skönt.

Måndagarna är ljuvliga. Ingen stress. Ro. Lugn att färdigställa det annars så stressiga. Möjlighet att sova middag om man vill det (inte så att jag gjort det men bara tanken). Ledighet inte för att hämta barnen eller laga middag eller handla eller så utan bara för MIG.

Maken är dessutom en glimrande pärla, och deklarerade igår att om jag städar och fixar och donar på den lediga dagen så är det sannerligen inget som han begär. För hans del får huset se ut exakt som han lämnade det på morgonen och han bryr sig inte om vad jag hinner med, utan bara om hur jag mår.

Så småningom ska jag träna, både kropp och mindfulness på dessa måndagar, och använda dem för fortsatt personlig utveckling. Men jag har prioriterat att bara vara de två dagar som hittills varit. Och det är ju det som mindfulness egentligen handlar om.

Härligt.

Inga kommentarer: