torsdag 23 oktober 2008

Knaperi, knaperi knus

Det är någon som knaprar på mitt hus!

Jag ska bara berätta något som inte är trevligt. Det är inte trevligt att vakna på natten (trots öronproppar i öronen) av att det är något som knaprar. Högt och ljudligt. Med resonans. Det kändes som om någon satt under sängen och åt på något som knastrade ordentligt. Typ trägolvet. Troligen har vi råttor i huset. Frågan är var? Väggarna? Golvet? Taket?

Nå, så länge de inte:
1) dör och ligger och ruttnar
2) springer runt i tvättstugan eller i förråden
så är det lugnt.

Tro mig, jag har redan upplevt bägge ovanstående.

Men nu är det nog ändå dags att ringa till Anticimex.

4 kommentarer:

Kajsa sa...

Det kan vara råttor. Men det kan också vara vanliga små söta möss. Inte så kul det heller (de luktar lika illa när de är döda) men jag röstar på möss framför råttor any day...

Votum bloggar sa...

Kill 'em all säger jag bara!

http://votum69.blogspot.com/2008/10/i-declare-war-on-terrorism.html

Åretruntparadiset sa...

kajsa och votum: Jag hoppas verkligen det är samma som hos dig votum, möss. Jag befarar dock råttor eftersom vi haft sådana otäckingar här förut. Men det har varit tyst sedan sist så jag avvaktar med Anticimex.

Åretruntparadiset sa...

kajsa förresten: Skillnaden mellan möss och råttor; möss ruttnar fortare. Makabert, men sant. När jag väntade Fröken Mindre luktade det så att jag inte kunde gå in i vår tvättstuga på två månader.