onsdag 29 oktober 2008

Oj, vad kollegan har lärt sig mycket nytt idag

Idag har vi haft Åretruntparadisets lilla webbskola här på jobbet. Kollegan har lärt sig vad en RSS är. Och fått se hur en RSS-läsare kan se ut.

Hon utbrast förtjust efter en liten genomgång:

"Åh, så det är det den där lilla gula saken betyder som jag ser däruppe vid webbadressen!"

...varpå intresset snabbt vändes från den där lilla gula saken till rubriken om att Carolina Klüft är skadad.

Nå, vi har olika fokus helt enkelt. Om jag är sportanalfabet så finns det andra som är webbanalfabeter, sanna mina ord.

2 kommentarer:

Anonym sa...

RSS.....?
Tänk så mkt det finns att lära sig. Själv har jag nyss lärt mig en del nytt om blödningar och fått uppdaterat blödningsprotokoll på jobbet. Mkt lärorikt och effektivt hoppas jag.

Åretruntparadiset sa...

m: =). Ja, vi har alla våra specialområden. Skillnaden mellan dig och kollegan är ju att du _inte_ tillbringar 8 timmar per dag av din arbetstid vid datorn, eller hur?