måndag 27 oktober 2008

Herregud vad jag fryser

En dag på Skansen med enbart uteaktiviteter vid den här årstiden gör att jag nu sitter och värmer mig med raggsockor, tredubbla tröjor och en tjock sjal. Fingrarna är stelfrusna, trots att jag var hyfsat varmt klädd.

Höjdpunkten på Skansen? Jo, för sexåringarna var det helt klart ponnyridningen. Och lemurerna. Fröken Mindre har längtat efter hästarna i veckor. Det är bara att inse; Det går inte att hålla emot längre. Får hon inte börja på "hästskola" snart så kommer hon att tjata sönder mina öron. Som den hästtjej jag är i själv och hjärta så är jag förskräckligt medveten om att de gott kan bli lite större när de börjar. Men nu får jag lov att ge upp.

2 kommentarer:

Peter997s sa...

Vi har en del hästprylar hemma hos oss som Sarah inte använder längre. Jag vet inte hur storlekarna stämmer men vem vet. Vi har två jälmar som ligger och lite andra prylar med. Hojta till om det kan vara intressant.

Peter

Åretruntparadiset sa...

Det var jättesnällt tänkt, jag hojtar gärna när jag ser om hon får plats på ridskola!